Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  چه نوع شركتي ثبت كنيم؟ چه نوع شركتي ثبت كنيم؟

خدمات ثبتی محمد

چه نوع شركتي ثبت كنيم؟

چه نوع شركتي ثبت كنيم؟

موضوع ثبت شركت به عوامل مختلفي بستگي دارد. در واقع يكي از اصلي ترين دلايلي كه در قانون تجارت نيز 7 نوع شركت تجاري ديده شده است و يك موسسه غير تجاري نيز تعريف شده است همين موضوع تنوع در اهداف و خواسته هاي افراد براي ثبت شركت است.

شركت نه تنها با نوع موضوع فعاليت بلكه با ميزان سرمايه، تعداد شركا ، نوع مشاركت، نوع سازماندهي و نوع اختيارات مي تواند به گونه هاي متفاوتي در نظر گرفته شده و ثبت شود.

بر اين اساس در قانون تجارت شركت هايي از نوع شركت سهامي خاص براي افرادي در نظر گرفته شده است كه به دنبال مشاركت با سهيم شدن و صاحب سهام شدن هستند. حال اگر نوع شركت به ميزان زيادي سرمايه نياز نداشته باشد نفرات شريك مي توانند با هم توافق كرده و به دنبال ثبت شركت سهامي خاص باشند. اما اگر هدف و يا موضوع راه اندازي شركت سهامي به ميزان زيادي سرمايه نياز داشته باشد و شركا يا سهامداران قصد داشته باشند تا با مشاركت مردم ميزان سرمايه مورد نظر خود را فراهم كنند قاعدتا بايد به دنبال ثبت شركت سهامي عام باشند تا با فروش سهام بتوانند سرمايه خود را تامين كنند.

افرادي كه مشاركت محدود مي خواهند و قصد ندارند مسئوليت زيادي در شركت عهده دار شوند مي توانند ثبت شركت با مسئوليت محدود را انتخاب كنند كه بر اساس ميزان سرمايه در شركت مسئوليت داشته باشند و در ضمن شركت اعتبار زيادي نيز دارد.

شركت هاي تضامني و يا نسبي دو گونه از شركت هايي هستند كه به شركت هاي اضخاص شهرت دارند. در اين نوع شركت ها نام فرد در عنوان شركت ذكر مي شود زيرا تمامي مسئوليت شركت بر عهده شركا ضامن است و بايد تمامي ديون شركت را در صورت بدهي پرداخت نمايند. ثبت شركت تضامني در واقع بيشتر به درد افرادي مي خورد كه در پيشه و يا شغلي مهارت و شناخت زيادي به دست آورده اند و دنبال شخصيت حقوقي هستند.

شركت هاي تعاوني بيشتر براي فعاليت هاي روستايي و يا تامين برخي از نيازهاي يك جامعه مشخص مانند معلمان و غيره به كار گرفته مي شود و ثبت شرك تعاوني نيز عمدتا ساختار شركت هاي سهامي را دنبال مي كند. البته براي ثبت شركت تعاوني مجوز از اداره تعاون نيز لازم است.

دو نوع شركت مختلط نيز به نام شركت مختلط سهامي و شركت مختلط غير سهامي در قانون وجود دارد كه در اين نوع شركت ها نفرات ضامن با شركا سهامي و يا با مسئوليت محدود شراكت مي كنند تا سرمايه خود را تامين كنند. در موسسات غير تجاري هدف موضوعات تجاري نيست و عمدتا موسساتي كه بر پايه دانش، علم و يا عام المنفعه ثبت مي شوند در اين دسته قرار مي گيرند. در ضمن براي ثبت موسسه غير تجاري مي توان موضوعات مديريتي و يا مشاوره اي و روانشناسي را نيز دسته بندي كرد.

به صورت كلي براي ثبت شركت بايد ابتدا نوع مشاركت و ميزان سرمايه را در نظر گرفت و سپس قالب مشخصي را براي ثبت شركت انتخاب كرد. آنچه كه اهميت دارد اين است كه همه اين شركت ها اعتبار حقوقي زيادي دارند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/29 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :